Lite blandat och gott 2

Då gör vi ett nytt försök med att få upp detta inlägget…
Här kommer fortsättningen från mitt förra inlägg om böcker jag köpt sedan år 2013 började.
DSC_0153
“The Fault in Our Stars” av John Green hittade hem till mej. Den skrek åt mej att ta med den hem då jag stod med Belinda Bauers “Skuggsida” i handen inne på Dillbergs. Första gången jag hörde talas om den var när Emmili (hennes blogg hittar ni här) berättade om den för mej och en gemensam kompis när bokrean var igång. Jag både fasar och kan knappt vänta på att få läsa den. Dels fasar jag den för att jag vet att jag kommer grina som en liten barnunge, dels har jag “för många böcker” som jag läser just nu. Jag är bra på att börja läsa, men att fortsätta är något helt annat…
DSC_0148
“Stonewielder” av Ian C. Esslemont fick jag av Emmili när jag fyllde år. Tillsammans med den kom även “Henry VIII: Wolfman” av A. E. Moorat i en fin ask. Jag har tittat på båda inne på Dillbergs (eller var det Akademibokhandeln?) under bokrean och känt mej dragen till dem, men hade inte känt det där riktiga suget förrän jag fick dem. Nu står dem tillsammans med mina andra olästa böcker och skriker åt mej att läsa dem…


DSC_0147
“Silmarillion” av J. R. R. Tolkien hittade jag på Röda Korset i Kalmar för 2kr. Också denna står i bokhyllan och skriker åt mej att läsa den. Tyvärr har jag många andra böcker som jag redan läser och som jag måste läsa klart innan jag får börja på en ny. Många järn i elden…
Vi får se om jag uppdaterar om fler böcker jag köpt vid ett senare tillfället. Tills dess: Vi ses!
95D03775724D5D3F84C77FF3BFA11F93[3]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)